Alefarm Brewing har i dag offentliggjort regnskab for første halvår af 2021. Her meddeler selskabet, at de på trods af COVID-19 lever op til forventningerne, og derfor fastholder forventningerne for året.

Alefarm Brewing omsatte for 4,5 mio. kroner, hvilket svarer til en stigning på 55% sammenlignet med samme periode sidste år. Flere eksportmarkeder har været hårdt ramt af COVID-19, ligesom den danske restaurationsbranche. Alligevel lever selskaber op til den guidance, som blev givet ved børsnoteringen i november sidste år. Selskabet har blandt andet indgået gode aftaler om leverancer og eksport, hvilket vil give en positiv indflydelse.

Gennem disse aftaler har Alefarm Brewing formået at sælge alle de øl, som de har produceret – til trods for, at der fortsat er mindre eksport end før COVID-19. En af aftalerne er samarbejdet med Dagrofa, som indebærer, at selskabets øl vil blive leveret til alle 111 MENY-butikker i Danmark i løbet af september.

Læs også: Alefarm Brewing: Samarbejde med Dagrofa.

Det første halvår af 2021 har også budt på en øget produktion samt udvidelser i organisationen. Samtidig meddeler selskabet, at de ser gode indikationer på nøglemarkeder på tværs af Europa ift. en normalisering efter COVID-19.