Audientes har i dag offentliggjort regnskab for første kvartal, hvor selskabet har realiseret deres første omsætning.

Det har været et begivenhedsrigt kvartal for Audientes, hvor selskabet i starten af kvartalet begyndte med masseproduktionen af deres selvjusterende høreapparat, Ven. I marts kunne Audientes begynde at sende produkter ud til deres kunder og samarbejdspartnere, hvorfor selskabets omsætning på 21 tDKK også afspejler, at Audientes ikke har haft mulighed for at sælge gennem hele kvartalet.

Gennem kvartalet har Audientes indgået samarbejdsaftaler med tre yderligere retail partnere, hvorfor selskabet nu har over 350 salgssteder. Derudover har de haft besøg af den danske sundhedsminister, Magnus Heunicke, da Audientes’ datterselskab i Indien blev officielt indviet.

Trods en mindre udsættelse i starten af året grundet Covid-19, fastholder Audientes deres forventninger til året. Audientes forventer at nå en omsætning på 23-27 mio. kroner, hvilket primært skal komme fra aktiviteterne i Indien, men også onlinekanaler som Amazon og Flipcart. Audientes forventer desuden at nå et EBITDA på -13 til -15 mio. kroner, hvilket skal ses i lyset af intensiverede markedsføringsaktiviteter i forlængelse af produktlanceringen.

Audientes’ CEO, Steen Thygesen udtaler ifm. regnskabet:

It is very fulfilling to see how far we have come overall and particularly in this quarter. We commenced 2022 by ramping up to mass production, closely followed by the shipping of Ven™ to our partner customers in India. We also expanded the commercial sales platform with the addition of several new partners as well as the addition of many further retail outlets, all of whom will bring Ven to Indian consumers nationwide, via both classic retail outlets and online via ecommerce. Our teams in India and Denmark have worked tirelessly to deliver on all expectations, and we continue to do so despite the current global challenges.