Audientes har i dag offentliggjort det nye produktnavn for selskabets selvjusterende høreapparat. Navnet er Ven™, og bliver et af de bærende elementer i selskabets igangværende produktlancering.

Fra og med i dag bliver Ven™ lanceret på det indiske marked gennem forskellige online- og offlinekanaler til positionering af brandet. Produktlanceringen sker i løbet af 3. kvartal 2021, og salget påbegyndes i 4. kvartal 2021.

Audientes’ CEO, Steen Thygesen udtaler ifm. det nye produktnavn:

Et fantastisk produkt fortjener et fantastisk navn, og det synes jeg, at vi har opnået ved at vælge det danske ord ‘ven’ som produktnavn. Produktnavnet afspejler Audientes, vores mission og vores nordiske rødder – og samtidig vinder det genklang blandt kunderne. Vi er glade for at kunne præsentere vores kunder for noget overraskende; ikke et tal eller et akronym eller noget abstrakt. Det er et friskt navn, som er let at udtale og anvende globalt, og så ligger der en historie bag det; en ven er altid ved ens side, en som kan gøre en verden til forskel. Vi tror, at Ven™ vil gøre en stor forskel for mennesker med et invaliderende høretab i hele verden.

Fastlæggelsen af produktnavnet blev faciliteret af et internationalt brandingbureau og er blevet testet i Indien flere gange. Det nye produktnavn vil blive taget i brug med det samme.