Audientes har i dag offentliggjort regnskab for 2. kvartal af 2021.

I kvartalet blev der sat fart på markedsudviklingen og annonceret de første kommercielle partnerskaber samtidig med, at de sidste produktdetaljer kom på plads inden lanceringen og salg i andet halvår.

I juni måned offentliggjorde selskabet, at de har indgået en distributionsaftale med Hearing Wellness Clinic i Indien. Derudover har Audientes etableret et datterselskab i det sydlige Indien, hvor der både er kontorfaciliteter og kundetestcenter.

Efter kvartalets afslutning, har der fortsat været nyheder fra Audients. Her kan nævnes en distributions- og forhandleraftale med Omni Hearing og en offentliggørelse af produktnavnet “Ven™” til selskabet selvjusterende høreapparat.

Audientes har også sat fokus på opnåelse af FDA-godkendelse efter Joe Bidens administration har genoptaget implementeringen af ny lovgivning til understøttelse af håndkøbsprodukter inden for høreapparatsområdet.

Steen Thygesen, CEO for Audientes udtaler:

Vi er meget tilfredse med resultatet for 1. halvår 2021 og har store forventninger til 2. halvår 2021. Nu sker det – vi går ind i en ny fase som et kommercielt selskab. I 2. kvartal 2021 havde vi et mål om at indgå vigtige kommercielle partnerskaber, hvilket vi kunne offentliggøre i henholdsvis juni og august med Hearing Wellness Clinic og Omni Hearing. Med disse første detail- og distributionspartnere samt forberedte online-initiativer er vi nu klar til at kunne tage imod forudbestillinger på vores selvjusterende høreapparat, Ven™, i 3. kvartal 2021 og påbegynde det egentlige salg i 4. kvartal 2021.