I slutningen af november meddelte Copyright Agent, at de har udvidet med flere nye markeder, så selskabet nu er til stede i 13 lande.

De 13 lande inkluderer Danmark, Sverige, Norge, Finland, Tyskland, Storbritannien, Australien, New Zealand, Frankrig, Belgien, Holland, Estland og Polen.

Syv af disse lande er kommet på efter børsnoteringen, hvor selskabet var til stede i seks lande. Alle de syv nye lande var omtalt i virksomhedsbeskrivelsen over forventede markeder at være på vej ind i, i slutningen af 2021. Udover de føromtalte lande, blev Chile, Spanien, Østrig, Schweiz, Letland og Litauen også omtalt som forventede kommende markeder for Copyright Agent.

Dermed er Copyright Agent nu til stede på 13 ud af de 19 markeder, som selskabet, i henhold til virksomhedsbeskrivelsen, vil påbegynde åbning af i løbet af 2021. Copyright Agent kan derfor lige nu være i gang med at etablere sig på flere markeder.

Indtrædelsen på de nye markeder er et resultat af selskabets strategi, som bygger på etablering i samarbejde med eksisterende enterprise-kunder. Et eksempel er selskabets første australske kunde, Apix Syndication, som gør det muligt at servicere Apix Syndication på det australske marked, og ligeledes åbner op for det australske marked for alle Copyright Agents eksisterende og kommende kunder.

Derudover har Copyright Agent et produkt, som gør det nemt og effektivt at åbne op og operere i nye lande på lokalt sprog. Udvidelse til nye markeder er centralt for Copyright Agent, og 30% af provenuet fra børsnoteringen skulle afsættes til salg og markedsføring – særligt ifm. at nye markeder åbnes.