CS MEDICA har levet op til egne forventninger i første kvartal af det skæve regnskabsår, hvor der er omsat for 127 tusinde kroner.

Efter deres børsnotering i september har CS MEDICA fokuseret på at forberede organisationen til at have en global tilstedeværelse. Her er der sket fremskridt i forhandlingerne på en række nøglemarkeder. CS MEDICA fastholder deres forventninger til hele året, hvor der forventes en omsætning på 50 mio. kroner, hvor størstedelen af omsætningen bliver realiseret i andet halvår.

CS MEDICA havde et negativt driftsresultat på 2,4 mio. kroner i første kvartal, og har ved udgangen af kvartalet en kontantbeholdning på 6,2 mio. kroner. I perioden er CS MEDICA kommet med flere væsentlige nyheder.

Den 5. oktober kunne CS MEDICA annoncere, at deres samarbejde med Kronan Apotek i Sverige blev udvidet til 326 lokale apoteker fra den 4. oktober 2021. Den 3. december kunne CS MEDICA meddele, at de havde modtaget et Free Sales Cerfiticate (FSC) fra den danske lægemiddelstyrelse. Tilladelsen giver CS MEDICA lov til at sælge og distribuere produkter til lande udenfor EU.

Nyhedsstrømmen er ikke stoppet efter periodens afslutning, hvor CS MEDICA blandt andet har ansat fire nye personer i deres salgsafdeling, og indgået et strategisk samarbejde med Ampilio AB. Det strategiske samarbejde skal hjælpe CS MEDICA med at forberede den globale ekspansion på Amazon, hvor Ampilio er specialister i strategi indenfor vækstvirksomheder.

Derudover er CS MEDICAS Anti-Hair Loss serum den 17. februar blevet godkendt i de forenede arabiske emirater, hvor især Dubai er et nøglemarked. Samme dag kunne CS MEDICA også meddele, at datterselskabet CanNordic med produktserien CANNASEN® CBD er blevet udvalgt til at deltage i Vitafood Europe 2022 Innovation Tours. Begrundelsen bag dette er, at CS MEDICA af fagfolk er vurderet til at være et af de mest innovative selskaber, som benytter unikke og banebrydende ingredienser, formularer, produkter og services.