Freetrailer har en klar vækststrategi og er nu i en situation, hvor de forretningsmæssige og finansielle resultater giver et stærkt udgangspunkt for at skrue yderligere op for investeringer i vækst.

Det fremgik af den kvartalsrapport, som Freetrailer offentliggjorde i november for selskabets første kvartal af sit skæve regnskabsår 2022/23. Med en likvid beholdning på 14,2 mio. kroner ved udgangen af første kvartal har Freetrailer et højt likviditetsberedskab, som velovervejet kan investeres i fremtidig vækst.

Freetrailer fokuserer hele tiden på at styrke organisationen, og i den kommende tid er det salgsorganisationen, som der investeres i til understøttelse af den samlede salgsindsats og udrulning af Freetrailer-konceptet på etablerede såvel som nye markeder.

Det bliver spændende at se, hvilket nyt marked Freetrailer ekspanderer til næste gang. Da Freetrailer ekspanderede til Tyskland, var det i samarbejde med IKEA. IKEA var Freetrailers første kunde tilbage i 2004, og samarbejdet har udviklet sig til et unikt og strategisk partnerskab i forhold til både nye geografiske markeder, men også i forhold til udrulning af nye produkter, som vi har set det med Freetrailers elcykler.

Freetrailer havde i første kvartal af regnskabsåret 2022/23 4.167 udlejninger på det tyske marked fordelt over 135 udlejningsprodukter. I hele regnskabsåret 2021/22 havde Freetrailer 6.286 udlejninger på det tyske marked, hvorfor selskabet allerede er godt på vej til at overgå hele sidste års udlejningstal i Tyskland. For regnskabsåret 2022/2023 forventer Freetrailer at nå i alt 25.000 udlejninger i Tyskland samt at udvide den tyske portefølje af udlejningsprodukter til 400.