GreenMobility har i dag offentliggjort en ny strategi, der konsoliderer kernemarkederne, og sikrer, at der ikke er behov for yderligere kapital gennem 2023.

GreenMobility har siden stiftelsen i 2016 været et vækstfirma, der har haft behov for udestående kapital til at finansiere den høje vækst. Grundet markedsudviklingen har GreenMobility dog skiftet fokus fra et vækstfokus til et fokus på profitabilitet og omkostningsoptimering.

I den nye strategi lukker GreenMobility de svenske og tyske markeder, og forventer at flytte bilerne til markeder med højere omsætning per bil. Dette muliggør, at GreenMobility ikke skal hente yderligere kapital i 2023 og forventeligt en profitabel drift i 2024 som det første europæiske delebilskoncept, der benytter sig af 100% elektriske biler.

GreenMobility beholder deres langsigtede ambition om at være markedsledende på et bæredygtigt delebilsmarked i Europa. Målsætningen om at være til stede i 35 byer og 10.000 elbiler i 2025 bliver dog udskudt indtil 2030. GreenMobility har de seneste år fået mere end 200.000 kunder på tværs af Europa, og har leveret en vækst på 60% gennem de seneste to år. GreenMobility forventer en lignende vækst i de kommende år.

Du kan læse mere om selskabets nye strategi her, hvor du på billedet kan læse højdepunkterne fra den nye strategi.