København er et nøglemarked for GreenMobility, der både var det første marked for selskabet og i dag er det klart vigtigste målt på omsætningen.

GreenMobility opnåede allerede tilbage i tredje kvartal 2020 Proof of Concept i København, da de leverede et positivt driftsresultat i København. De var dermed den første delebilsservice, der havde en ren elektrisk flåde af biler, der opnåede Proof of Concept på et marked. Ved det seneste trading statement for tredje kvartal 2022 var København også med længder det største marked. Den samlede omsætning for GreenMobility i kvartalet lød på 26,4 mio. kroner, hvoraf 14,1 mio. kroner kom fra København.

Dette er til trods for, at København kun udgør 500 af i alt 1.600 biler, der er fordelt over 11 byer i 6 lande ved udgangen af Q2 2022. Gennem andet kvartal udgjorde omsætningen per bil i København 9.500 kroner, hvilket er omtrent dobbelt så højt som mange af de udenlandske markeder i samme periode.

København er derfor det marked, hvor GreenMobility er mest moden, hvorfor det også er her deres potentiale for nye markeder afspejles. Det tager dog lang tid at blive lige så veletablerede i nye markeder. I sidste måned offentliggjorde GreenMobility en tilpasset strategi, der kan betyde lukning eller tilpasning af tabsgivende markeder og/eller en rebalancering af porteføljen til markeder med høj omsætning. Dette skyldes den seneste markedsudvikling, hvor forbrugeradfærden og kapitalmarkederne har ændret sig væsentligt.