Den teknologitunge SaaS-virksomhed Hypefactors offentliggjorde i går aftes regnskabstal for 2021, hvor selskabet nåede en ARR-vækst på 58%.

Hypefactors nåede ved slutningen af 2021 en ARR på 7,8 mio. kroner svarende til en vækst på 58%. Året var på flere områder et godt år for Hypefactors. Først og fremmest pga. flere nye kunder og fortsatte investeringer i udviklingen af selskabets software-platform og innovative teknologi, der anvendes af virksomheder til media intelligence/medieovervågning og såkaldt ‘reputation management’.

I indeværende regnskabsår har Hypefactors styrket deres kapitalgrundlag, hvor en gruppe af investorer fra Keystones-netværket, anført af den normalt First North-skeptiske Søren Hougaard, har investeret 6 mio. kroner og Vækstfonden har givet lånetilsagn på 4 mio. kroner. Hypefactors lægger op til at fortsætte væksten i 2022, hvor selskabet forventer at nå en ARR på 10,5-12 mio. kroner.

Selskabets CEO, Casper Janns udtaler ifm. regnskabet:

Significant positive steps ahead were taken in 2021. A growing number of clients joined Hypefactors and our AI based technology continued to develop and improve. The solid commercial progress and the increasing demand for an easier, more data-driven and measurable approach to media intelligence and reputation management, make us enthusiastic and positive about our ability to unleash the substantial international market potential.