Hypefactors deltog i september i FIBEP kongressen for den globale industri for medieovervågning i Dublin.

Hypefactors’ CTO Viet Yen Nguyen blev interviewet på scenen under arrangementet omkring udviklingen indenfor bl.a. AI til at forbedre værdien af medieovervågningen. Lidt pudsigt spurgte moderatoren, hvornår Viet Yen Nguyen forventer at se AI-innovationer inden for branchen for medieovervågningen, hvilket Hypefactors allerede har i deres teknologi i dag.

Omkring sommeren lancerede Hypefactors deres AI-baserede NOI teknologi, som var selskabets vigtigste AI-kreation nogensinde. Med NOI kan Hypefactors automatisk identificere og klassificere navne på produkter, tjenester, virksomheder, regeringer, lande, stater, regioner, byer, vartegn, personer og særlige begivenheder på tværs af alle verdens medieomtaler i realtid. Moderatorens spørgsmål til Viet Yen Nguyen påviser dermed niveauet af Hypefactors’ teknologiske niveau.

Udover en begivenhedsrig start på året rent teknologisk, er Hypefactors også kommet fint for start rent økonomisk, hvis man sammenligner med selskabets guidance. I første halvår løftede Hypefactors sin ARR med 2,1 mio. kroner til 9,9 mio. kroner, og mangler således at løfte sin ARR med 0,6 mio. kroner i andet halvår for at nå bunden af sin guidance på 10,5-12 mio. kroner. Væksten i ARR svarede til en vækst på 74% ift. samme periode sidste år.