Media intelligence-virksomheden Hypefactors meddeler i dag, at Innovationsfonden støtter Hypefactors med næsten 1 mio. kroner til at støtte udviklingen af projektet ‘New Print PDF Processing Program’.

I projektet arbejder Hypefactors på at udvikle en avanceret automatiseret løsning for fysiske nyhedsmedier, altså magasiner og trykte aviser; noget der indgår som en del af Hypefactors samlede løsning. Den automatiserede løsning vil gøre Hypefactors i stand til at levere en bedre og større dækning af printmedier sammenlignet med hvad de største konkurrenter er i stand til, noget særligt store internationale virksomheder med store krav til medieovervågningen, vil få fordel af.

Projektet vil starte i oktober 2022, og forventes at være færdigt i løbet af 10 måneder. Helt præcist støtter Innovationsfonden med 988.575 kroner. Hypefactors’ CEO, Casper Janns udtaler:

Our dedicated ambition is to develop and deliver the world’s best media intelligence technology for corporate reputation and trust management. We continue to improve and automate in all core areas of media intelligence and are grateful for Innovation Fund Denmark’s support and trust in our capabilities to move this forward.