Danske Linkfire havde første handelsdag den 28. juni 2021 på den svenske First North Premier børs. Siden da er aktien faldet omkring 70%. Til trods for det store fald i aktiekursen er CEO, Lars Ettrup, godt tilfreds med den underliggende udvikling i selskabet.

Lars Ettrup har udtalt sig til Kapital Watch, der på årsdagen bragte en artikel med fokus på selskabets første år på børsen. Her peger direktøren på, at selskabet har levet op til de løfter, som de satte ved børsnoteringen, og at de nu kan begynde at høste frugterne af de investeringer, som de har lavet. Det forgangne år har ligeledes budt på mange interessante nyheder fra Linkfire.

Blandt nogle af de væsentlige nyheder er aftalen med Amazon Music samt et opkøb af konkurrenten smartURL, der var den første virksomhed til at levere smarte links til den globale musikindustri. Regnskabsmæssigt har der også været gode historier at fortælle, hvor Linkfire har formået at vækste deres RPM markant, og kunne i første kvartal i år berette om den højeste RPM i virksomhedens historie. RPM er et vigtigt nøgletal for Linkfire, der viser hvor gode Linkfire er til at skabe en indtægt på deres trafik.

Selskaber positioneret i streamingbranchen har været udfordret gennem det seneste år, hvor konkurrencen er blevet markant hårdere med flere spillere på markedet. Ifølge Lars Ettrup skaber det faktisk kun flere muligheder for Linkfire, at streamingtjenesterne er pressede, da det øger værdien af Linkfire, som kan forhandle sig til bedre aftaler. Artiklen fra Kapital Watch kan tilgås her.