Linkfire har i dag annonceret en next-generation linktype ved navn Artist Bio Link, der forbedrer produktet på flere parametre såsom fleksibilitet, design, engagement og øget salg.

Sammen med platformens store indsigt er Linkfires nye Artist Bio Link blandt de bedste online markedsføringsværktøjer for kunstnere. De flest artister på Billboards årlige top 100 liste samt de største pladeselskaber bruger allerede Linkfires platform til at nå ud til flere lyttere. Med den nye Bio Link løsning kan kunstnerne og deres teams optimere deres markedsføringsstrategi betragteligt. Praktisk betyder forbedringen, at artister og creators kan samle alle deres produkter som nye udgivelser, tour-billetter, merchandise og meget mere i et link.

Dagens nyhed er dermed den seneste optimering af Linkfires produkt. Selskabet har allerede tidligere i år annonceret forbedringer, hvilket bl.a. gælder en forbedret integration med Apple Music samt QR-koder, der gør det nemmere at nå ud til et bredere publikum både online og offline.

Linkfires CCO og medstifter, Jeppe Faurfelt udtaler:

Our new artist bio link is part of Linkfire’s marketing platform mission—to bring all of an artist’s marketing tools and data together. We want to facilitate better collaboration across teams, more coherent marketing strategies for artists, and a seamless experience for fans. Global music consumption continues to be highly fragmented across multiple services and platforms and with this launch, Linkfire continues to enable billions of consumers to connect to the content they love on a global scale.