Linkfire har her til morgen meddelt, at de for regnskabsåret 2023 forventer at kunne levere et positivt EBITDA-resultat.

Omsætningsvækst har været førsteprioritet for Linkfire i 2021, hvor selskabet samtidig har forbedret sin RPM væsentligt.

Den positive udvikling kommer bl.a. på baggrund af gode investeringer efter børsnoteringen, hvor selskabet har haft fokus på at ansætte dygtige medarbejdere. Alene inden for den seneste måned har Linkfire ansat Tina Ndlovu Finsen som Chief People & Culture Officer og Hans Christian Wenzelsen som Generel Counsel. Produktoptimeringer er dog også en vigtig drivkraft, hvor selskabet i Q3-21 oplevede et markant løft i selskabets RPM, der steg 53% sammenlignet med Q2-21.

Linkfires CEO, Lars Ettrup udtaler:

We have seen a very promising development in both our business and in our markets. Traffic continues to grow as the output of new music and content in our markets sustains a high level. At the same time, we have achieved improvements in traffic monetization, measured in RPM. RPM increased by 165 percent by the end of Q3 2021 and commission revenues grew by 113 percent, compared to the previous year. This is a statement of our one-to-many scaling abilities utilizing our market position and a promising outlook for the deployment of the newly raised capital.