Linkfire er en markedsledende digital marketingplatform for musik- og underholdningsindustrien. En stigende trafikbase og optimering af den såkaldte RPM, spiller en væsentlig rolle i, at selskabet i regnskabsåret 2023 forventer at være profitable.

I 2021 havde Linkfire en trafik på over 1,6 mia. connections. Helt konkret indebærer en connection, at en forbruger benytter et af Linkfires smart links til at høre musik på den rette musiktjeneste. Det er smart, når en kunstner udgiver musik over hele verden, men fansene benytter forskellige musiktjenester. Det kan eksempelvis være Spotify, Mdundo, Apple Music, YouTube, iTunes Store eller andet. Dermed benytter kunsterne f.eks. disse links i deres Instagram-bios, Facebook-opslag og lignende.

Markedet inden for musikindustrien er generelt i vækst. Eksempelvis er det afrikanske marked i væsentlig udvikling, hvor Linkfire ligeledes er til stede med et kontor i Ghana. Alene markedet i denne region forventes at stige 10-14% om året frem mod 2025, hvilket vil gavne et selskab som Linkfire, der kan udnytte en generel vækst inden for musikindustrien gennem øget trafik.

Derfor er et af de tilbagevendende emner, når man snakker Linkfire som investeringscase, deres RPM, da nøgletallet viser, hvor meget Linkfire tjener på deres trafik. I 2021 voksede Linkfires RPM til 7,27 kroner svarende til en vækst på 92% sammenlignet med 2020. Linkfire sluttede 2021 med en RPM på 7,96 kroner i fjerde kvartal. Så længe Linkfire kan vækste deres RPM, kan selskabet vækste deres kommissionsforretning uden de nødvendigvis behøver at vækste trafikken. Det stiller Linkfire godt til fremtiden og til forventningen om et positivt EBITDA-resultat i 2023.