Linkfire har i dag offentliggjort deres rapport for første kvartal, hvor selskabet nåede en omsætning på 11,1 mio. kroner opgjort i konstant valuta svarende til en vækst på 46%.

Det vigtige nøgletal, RPM, er steget 38% sammenlignet med samme periode sidste år. Dermed er selskabets RPM på 9,52 kroner, hvilket er det højeste i selskabets historie. RPM beskriver, hvor meget Linkfire tjener på deres trafik, og med en enorm mængde af trafik, der i kvartalet udgjorde over 481 mio. connections svarende til en vækst på 36%, kan RPM gøre en stor forskel for selskabets indtjening.

Linkfire anser starten på året som meget stærk, hvor opkøbet af smartURL allerede er blevet godt integreret. Linkfire fastholder samtidig deres forventninger om at nå en omsætning på 50-60 mio. kroner og et negativt EBITDA på 22-32 mio. kroner grundet investeringer i vækst.

Linkfires CEO og medstifter, Lars Ettrup udtaler:

I am proud to share that our strategy continues to deliver and resulted in a very strong start to this year. We continued to perform on the top-line and also delivered our highest quarterly RPM ever.

In Q1, our consumer connections (traffic) was impacted by the expected positive development in partner traffic. The strong growth in RPM continued from H2/2021 and further demonstrates our increased ability to monetize consumer connections.

One of the main objectives with going public in Q2/2021 was to accelerate the execution of our growth strategy, which is focused on growing our customer and partner base, increasing our traffic and driving higher monetization of traffic. Since the IPO, we have further strengthened our leading market position by renewing our global agreements with Sony Music and Warner Music and have also expanded our agreement with Apple Music.

Du kan finde regnskabet samt link til webinaret klokken 10 her.