Linkfire kunne i går give en status på selskabets udvikling i tredje kvartal, hvor selskabet fastholdte sine forventninger for året.

Linkfire forventer, at omsætningen i tredje kvartal ender på 13-15 mio. kroner svarende til en vækst på 46-69% YoY. Dermed forventer Linkfire, at omsætningen i årets tre første kvartaler er i intervallet 34,3-36,3 mio. kroner svarende til en vækst på 43-52%, hvor de i samme periode forventer at nå et negativt EBITDA på 34,7-36,7 mio. kroner.

Drivkræften bag væksten er bl.a. fremgang i selskabets kommissionsforretning, hvor de jævnfør regnskabet for første halvår af 2022 både har løftet sin RPM og trafikbase markant. Derudover har selskabet tidligere i september udvidet sit samarbejde med Apple, hvor de hjælper kunstnere med at øge deres publikum gennem Apple Services som Apple Music, Apple TV og Apple Podcasts. Linkfire fastholder sine forventninger om at nå en omsætning på 50-60 mio. kroner med et negativt EBITDA på 32-42 mio. kroner.

Linkfires CEO og medstifter, Lars Ettrup udtalte ifm. Q3-opdateringen:

In 2022, we have further improved our market position and have also shown that we remain committed to taking the necessary measures to achieve profitability in 2023. We publish guidance for the current quarter due to the clearly improved financial performance and as the operating environment is increasingly characterized by uncertainty, including increasing inflation and rising interest rates.