Linkfire meddeler i dag, at de har forlænget sit flerårige samarbejde med Apple om at hjælpe kunstnere med at øge deres publikum med Apple Services. Apple Services omfatter bl.a. Apple Music, Apple Podcasts, Apple TV og Apple Books.

Partnerskaber er et vigtigt område for Linkfires forretningsmodel, da de er med til at øge Linkfires trafikbase. Det mangeårige samarbejde mellem Linkfire og Apple forbedrer Linkfires kundetilbud, hvilket skaber en endnu bedre platform for Linkfires kunder og partnere.

Linkfires trafikbase bestod i første halvår af over 1 mia. connections svarende til millioner af connections hver dag. I samme periode løftede selskabet sin RPM med 21% til 7,50 kroner, hvilket er et nøgletal, som beskriver, hvor meget Linkfire tjener på sin store trafik. Linkfire kan altså optimere sine indtægter væsentligt ved både at øge sin trafikbase og optimere sin RPM, hvilket er to områder, selskabet har stort fokus på.

Udover den udvidede aftale med Apple, meddelte Linkfire tidligere i år, at de har indgået en ny marketing- og affiliate-aftale med Amazon Music. Linkfire er overordnet en meget attraktiv marketingpartner for musiktjenesterne, da brugerne benytter Linkfires links til at finde musik, hvorfor de kan tiltrække mange nye kunder til musiktjenesterne.