OrderYOYO har siden starten fokuseret på at blive markedsleder på eksisterende markeder.

Ifølge OrderYOYO er selskabet indtil videre markedsledere i Danmark, UK og Irland. Rollen som markedsleder er indtil nu opnået organisk, hvor der fremtidigt kan komme opkøb, som accelerer væksten og cementerer OrderYOYOs position som markedsleder.

For at muliggøre denne vækststrategi har OrderYOYO også været ude at styrke deres kapitalreserver, hvor der nu er over 100 mio. kroner tilgængelig i likvide midler. Dette er opnået gennem en kapitaludvidelse samt et lånetilsagn fra vækstfonden. OrderYOYO har senest opkøbt tyske Happz i august 2021, som repræsenterede deres første indtrædelse på det tyske marked.

På nuværende tidspunkt kommer 59% af omsætningen fra UK, 21% fra Danmark, 19% fra Irland og 1% fra Tyskland. OrderYOYOs strategiske udvikling kan ses på det vedhæftede billede, hvor vækstfaserne er opdelt i perioderne 2015-2019, 2019-2021 og 2022-2024, som er den vækstfase vi befinder os i på nuværende tidspunkt. Her fremgår det, at OrderYOYO fortsat ønsker at vækste i EU – både organisk, men også gennem opkøb og/eller fusioner.

Markedet for OrderYOYO i de forskellige europæiske lande er beskrevet i deres prospekt. Her fremgår det bl.a., at det tyske marked fremtidigt kan være et nøglemarked for OrderYOYO, ligesom UK er i dag. Derfor er indtrædelsen på det tyske marked et vigtigt strategisk skridt for OrderYOYO.