OrderYOYO har i dag offentliggjort regnskab for første halvår af 2022, hvor selskabet beretter om en konsolideret ARR-vækst på 14% ved udgangen af første halvår.

OrderYOYO meddelte i slutningen af første halvår, at de var nået til aftale med tyske app smart om en transaktion, hvor OrderYOYO ville opkøbe app smart. Aftalen gjorde OrderYOYO til en meget større spiller på markedet, hvor de særligt ville få en stor markedsandel på det tyske og østrigske marked samt en planlagt indtrædelse i Schweiz.

I dagens regnskab meddeler OrderYOYO, at fusionen forløber efter planen, og app smart viser stærk vækst, og løftede sin ARR med 47% YoY. Ved udgangen af første halvår havde selskabet en ARR på 167,1 mio. kroner, hvor OrderYOYO udgør 106,3 mio. kroner og app smart udgør de resterende 60,8 mio. kroner. Det er dermed app smart, som er den store drivkraft bag væksten. Ved udgangen af halvåret havde OrderYOYO og app smart kombineret 9.534 restaurant-partnere, hvor målet er +25.000 restauranter ved udgangen af 2025.

Grundet den positive implementering og vækst hos app smart justerer OrderYOYO samtidig sine forventninger for helåret. Ved udgangen af december 2022 forventer OrderYOYO nu at nå en ARR på 180-195 mio. kroner mod tidligere 175-190 mio. kroner. Samtidig forventes omsætningen at ende på 140-155 mio. kroner mod tidligere 135-150 mio. kroner. Forventningen til EBITDA fastholdes i niveauet -10 til 0 mio. kroner.

OrderYOYO meddeler desuden, at de fremover vil begynde at udsende såkaldte Trading Updates for Q1 og Q3. Indtil videre har OrderYOYO udsendt hel- og halvårsregnskab, men vil nu også give investorerne kvartalsvise opdateringer.