OrderYOYO meddeler i dag, at de har købt den tyske online-bestillingsvirksomhed, Happz, hvilket betyder, at OrderYOYO træder ind på det tyske marked 6 måneder før planen.

I selskabets virksomhedsbeskrivelse var det tidligere oplyst, at OrderYOYO planlagde at udvide til Tyskland i 1. halvår 2022.

Tyskland indebærer et stort potentiale for OrderYOYO med mere end 24.000 takeaway-restauranter. Ifølge OrderYOYO minder det tyske marked meget om selskabets nuværende markeder, hvilket gør Tyskland til et perfekt match for OrderYOYO.

Oprindeligt var planen at træde ind på det tyske marked baseret på en organisk indtræden, men muligheden for at træde ind på det tyske marked før tid gennem opkøb af Happz opstod i løbet af sommeren 2021.

Happz har udviklet en skræddersyet løsning til det tyske marked, og betjener i dag mere end 100 restauranter. Selvom markedet for takeaway minder meget om hinanden på tværs af lande, har hvert marked forskellige krav. Ved at erhverve Happz har OrderYOYO derfor en løsning, som passer perfekt til det tyske marked, og som vil blive integrereret i OrderYOYOs softwareløsning i løbet af 2. halvår 2021.

Selskabets CEO, Søren Gammelgaard udtaler:

We have surveyed Germany as a natural next market to enter for some time. The strategic acquisition of Happz brings these plans forward and will form a strong platform for further penetration of the German market. We are excited to be able to start welcoming German Restaurant Partners to OrderYOYO.