Relesys, som blev børsnoteret i starten af december 2021, har ifm. sit prospekt angivet selskabets go-to-market strategi.

Relesys’ go-to-market strategi kan opdeles i to fokusområder; udvikling og udvidelse af markedsandele på eksisterende markeder samt ekspansion og etablering på nye markeder.

Relesys er en dansk SaaS-virksomhed, der er veletableret på det danske marked såvel som det svenske og hollandske, hvor de har etablerede datterselskaber. Disse tre markeder er derfor de centrale ift. udviklingen af de eksisterende markeder. Relesys forventer, at de gennem deres kontorer i Sverige og Holland også vil kunne servicere det norske, belgiske og luxembourgske marked. Disse områder minder meget om hinanden både hvad angår kultur og digitalisering, hvorfor Relesys forventeligt vil fokusere på disse markeder i løbet af Q1 2022.

Udover Skandinavien og Benelux, ønsker Relesys også at etablere sig i UK, USA og DACH i de kommende år. Det vil ske gennem en 4-trins strategi:

  1. Først analyseres markedet samt de mest attraktive industrier.
  2. Dernæst vil selskabet etablere lokale kontorer, med lokale salgs- og client success-afdelinger.
  3. I den forbindelse vil selskabets salgs- og markedsføringsstrategi blive iværksat.
  4. Hvorefter den lokale organisation efterfølgende vil blive udvidet og modnet i takt med udviklingen på markedet.

Planen er at træde ind på det britiske marked i 2022, hvorefter USA forventeligt vil ske i 2023 og DACH i 2024.

Denne strategi skal danne grundlag for selskabets vækst. Frem mod 2024 guider Relesys med at nå en gennemsnitlig årlig ARR-vækst på 35-41%, så den i 2024 er i intervallet 75-85 mio. kroner. I slutningen af 2021 venter Relesys at nå en ARR på 30,6 mio. kroner svarende til en vækst på 37%.