Trophy Games har i dag justeret sin guidance for både indeværende regnskabsår (2021) og 2022.

Trophy Games går nu over til at guide i interval, hvor de i 2021 venter at nå en omsætning på 41-42 mio. kroner mod tidligere 44,7 mio. kroner. I 2022 venter Trophy Games at nå en omsætning på 70-80 mio. kroner mod tidligere 77,9 mio. kroner.

Selskabets venter samtidig at nå en EBITDA på 1,7-2,3 mio. kroner i 2021 mod tidligere 6,2 mio. kroner. For 2022 lyder forventningerne til EBITDA på 4,0-8,0 mio. kroner mod tidligere 12,3 mio. kroner. Den tidligere guidance er refereret til virksomhedens virksomhedsbeskrivelse.

Trophy Games venter at komme ud at 2021 med 42 mio. kroner cash, efter selskabets opkøb af Tiny Titan Studio. Det giver selskabet et fortsat stærkt kapitalgrundlag til at fortsætte vækststrategi, og har dermed plads til yderligere opkøb samt aggressiv markedsføring.

Nogle af årsagerne til justeringen skal ses i lyset af, at selskabet først forventede en lancering af Warhammer-spillet i Q4 2021, som nu forventes at blive lanceret i slutningen af januar 2022. Derudover har Pro 11 haft nogle tekniske problemer midt på året samtidig med, at selskabet baseret på Airline Manager 4’s udvikling har investeret massivt i yderligere vækst, og fortsat vil gøre det i 2022, da de tilstræber at opbygge en markedsledende serie af transport-managerspil.

2022 bliver forventeligt et stort og spændende år for Trophy Games, hvor de forventer at Warhammer-spillet vil give en omsætning på omkring 10 mio. kroner på årsbasis. Vækst skal ligeledes komme fra selskabets hurtigt-voksende transport-spil samt yderligere opkøb.