Det er blevet fredag aften, og vi kan se tilbage på ugen der er gået på de danske minibørser.

Ugen har budt på flere spændende nyheder, og fire aktier slutter med en tocifret procentstigning. Dette gælder Hypefactors, Seluxit, Audientes og ViroGates.

Hypefactors stiger 32%, og meddelte i lørdags, at de lancerer Hypefactors næste generation af deres Reputation AI. Opdateringer i den nye generation skal være med til at give højere nøjagtighed, præcision og automatisering til deres brugere. Torsdag meddelte Hypefactors, at selskabets CEO, Casper Janns har købt aktier for omkring 100.000 kroner.

Læs også: Hypefactors stiger +16%.

Seluxit, som stiger 15%, har offentliggjort årsregnskab, hvor toplinjen faldt markant, men alligevel leverede en EBITDA, som var bedre end ventet. Samtidig er virksomheden optimistiske for fremtiden, og forventer at kunderne igen kommer i gang med deres udrulningsplaner i 2021/22.

I løbet af ugen er der også kommet regnskab fra Mdundo, Odico, Valuer.ai og SameSystem. Sidstnævnte kunne meddele, at de fastholder sine forventninger, og fortsat følger planen med en ARR på 38,2 mio. kroner per 30. juni og en lav churn på 3,3%.

Der er ligeledes kommet nyt fra Copyright Agent og Digizuite. Copyright Agent har skrevet kontrakt med Storbritanniens ledende billede- og nyhedsbureau, Caters News Agency. Til at starte med vil Copyright Agent servicere Caters News Agency på 10 forskellige europæiske markeder.

Læs også: Copyright Agent: Ny kunde.

Digizuite har annonceret, at Ascom har valgt Digizuites DAM software som den løsning, de vil bruge til skalering af deres marketing content operation. Ascom er børsnoteret i Schweiz, og har omkring 1.300 ansatte.