CS MEDICA har i dag meddelt, at selskabet accelererer dets vækststrategi med en lancering af CANNASEN® i APAC og MENA-markederne, der står for henholdsvis Asia-Pasific og Middle East/North Africa.

Lanceringen består af 36.000 produkter, og har en samlet markedsværdi på 419 tusinde EUR, hvilket har til hensigt at accelerere selskabets tilstedeværelse på markederne. Dette sker gennem et af CS MEDICAs stærke partnerskaber, og kommer til at være aktivt fra august 2024. Selskabet benytter sig af en såkaldt Minimum Viable Product (MVP) strategi for at etablere CANNASEN® som brand og opnå tilstrækkelig markedsindsigt til at foretage velfunderede strategiske beslutninger på markederne fremadrettet.

Denne tilgang bliver benyttet på baggrund af tidligere markedsudfordringer, især i Kina, hvor den fleksible MVP-tilgang giver mulighed for at lave proaktive justeringer baseret på feedback i realtid, parallelt med selskabets langsigtede joint venture-fokus. En ny dobbeltdistributionsaftale med IBG Best Life AB forbedrer CS MEDICAs strategi, der dækker vigtige markeder som Hong Kong, Kina og Thailand, med indledende ordrer til august. Dette partnerskab bygger på tidligere samarbejder fra selskabets svenske kontor med henblik på at hjælpe med at navigere effektivt i det asiatiske marked, der differentierer sig markant fra vestlige markeder.

I denne forbindelse udtaler administrerende direktør, Lone Henriksen:

Recognizing we haven’t fully decoded market dynamics in these regions, our targeted strategies, including our partnership with IBG Best Life AB, are essential for adapting our offerings and penetrating the Asian markets more effectively.