Hypefactors, der udvikler avanceret AI-teknologi med en ambition om at være verdens bedste til at levere realtids-indsigter indenfor corpoorate trust og omdømme, kunne onsdag aften offentliggøre sin halvårsrapport for første halvår af 2023, som var et halvår præget af yderligere vækst og fortsat produktudvikling.
Hypefactors realiserede i første halvår en omsætning på 5,4 mio. kroner svarende til en vækst på 20% ift. samme periode sidste år. Målt på EBITDA kunne Hypefactors rapportere et resultat på 1,3 mio. kroner mod et negativt resultat på 0,2 mio. kroner i samme periode sidste år. Det vigtige nøgletal, ARR, løftede Hypefactors til 11,5 mio. kroner ved udgangen af juni 2023 svarende til en vækst på 16% ift. samme tidspunkt sidste år.
Hypefactors har et stort fokus på produktudviklingen af sin AI-teknologi, hvor de gennem første halvår har nået nye milepæle, hvilket gør selskabets unikke teknologi stærkere end nogensinde før. Det gælder bl.a. store opgraderinger til Atlastic.ai, som er forbedret på tværs af områder såsom NOI og ESG-AI.
Tæt på udgangen af første halvår kunne Hypefactors annoncere deres nyudviklede AI til medieovervågning af såkaldte printmedier (aviser og magasiner). Denne AI-løsning gør det muligt for Hypefactors at levere en bredere og bedre dækning af trykte medier end samtlige konkurrenter. Denne produktlancering var en del af udviklingsprojekt kaldet “New Print PDF Processing Program”, som blev støttet af Innovationsfonden med omkring 1 mio. kroner. Løsningen vil gavne både nuværende og kommende brugere af Hypefactors, og der er muligheder for yderligere forretningsmuligheder og partnerskaber for denne AI-løsning.
Hypefactors beskriver i gårsdagens regnskab, at efterspørgslen efter medie-reputation teknologi forventes at fortsætte, og selskabet ligeledes fastholder sine tidligere udmeldte forventninger til helåret. Derfor forventer Hypefactors at nå en ARR på 13-15 mio. kroner ved udgangen af 2023. I anden halvdel af 2023 fremgår det, at Hypefactors vil arbejde på at styrke kapitalgrundlaget.
No comments! Be the first commenter?