CS MEDICA har i dag offentliggjort et CEO Letter for december, hvor der sættes fokus på året der er gået.
I 2023 har CS MEDICA haft fem primære fokusområder: Nye markeder, nye segmenter, MDR & Compliance, operativ effektivitet og finansiering. Indenfor nye markeder har CS MEDICA gennem året budt 12 nye kunder velkomne, og 14 nye markeder fordelt på nye som eksisterende kunder. Det har også medført en ordreindgang på 14,5 mio. kroner, der forventes at kunne leveres og faktureres i 2024. Der er gennemsnitligt 10 måneders behandlingstid fra ordrer til levering, som følge af lokale registreringer på nye markeder og produktionstid. Selskabets nuværende og initieret tilstedeværelse kan ses på billedet.
På nuværende tidspunkt har CS MEDICA 9 produkter med yderligere 13 produkter i deres pipeline. Ved at benytte deres i forvejen testede produkter og dertilhørende R&D til at indtræde i nye segmenter med produkterne, kan selskabet udvide produktporteføljen kosteffektivt, og dermed levere større værdi af den R&D, som selskabet har foretaget tidligere. Produktporteføljen henvender sig til kategorierne pain relief, skincare, haircare, nightcare for breathing and sleep, and protection for allergy and vira. Herudover er selskabet ved at lancere produkter til hunde og katte efter make-to-order princippet.
Et vigtigt område for selskabet er deres registrering af produkter, der skal overholde den nye EU MDR-lovgivning. Her har selskabet underskrevet en aftale med en såkaldt Notified Body, der sikrer denne transition fra nuværende lovgivning til en ny og strammere lovgivning. Gennem året er selskabet også blevet tildelt to patenter, hvor der fortsat afventes svar på 9 patenter.
Du kan læse meget mere om de enkelte elementer, og hvordan ledelsen anskuer udviklingen gennem året i det fulde CEO Letter, der kan findes gennem dette link
No comments! Be the first commenter?