Det har været en begivenhedsrig uge på de danske vækstbørser, hvor Risk Intelligence og Dataproces slutter i toppen med kursstigninger på hhv. 18% og 13%.

Risk Intelligence meddelte torsdag, at selskabets sikkerhedsdata nu er tilgængelige for International SOS / Medaire medlemmer via en helt ny digital platform. Dataproces har fortsat den positive nyhedsstrøm med offentliggørelsen af endnu en kommune på SaaS-løsningen KØS, som nu benyttes af 51 kommuner.

OrderYOYO, Konsolidator, Curasight, Q-Interline, Erria, Cessatech, STENOCARE, LED iBond, CS MEDICA og MapsPeople har offentliggjort regnskab i ugens løb. Markedet tog bedst imod regnskabet fra OrderYOYO og MapsPeople, som begge har oplevet en kursstigning på 4%. I den modsatte ende er STENOCARE faldet 27% og Q-Interline 12%.

OrderYOYO bekræftede de nøgletal, som blev offentliggjort i juli, hvor selskabet opjusterede sine forventninger. MapsPeople kunne præsentere en vækst i ARR på 19% ift. samme tidspunkt sidste år, mens resultatet målt på EBITDA voksede 48%. STENOCARE nedjusterede før regnskabet sine forventninger til helåret, og forventer nu at nå et salg på 6-8 mio. kroner fra tidligere 12-18 mio. kroner, hvorfor ambitionen om break-even målt på EBITDA i fjerde kvartal 2024 samtidig blev annulleret. Q-Interline oplevede i første halvår 2024 et fald i omsætningen på 3,4% ift. samme periode sidste år til 17,4 mio. kroner, mens EBIT-resultatet faldt til -7,8 mio. kroner mod -4,1 mio. kroner i samme periode sidste år. Q-Interline og MapsPeople fastholdt begge deres guidance for helåret.

Hove slutter i bunden denne uge, efter selskabet har nedjusteret sine forventninger til året. Hove forventer nu at nå en omsætning på 160-175 mio. kroner mod tidligere 185-215 mio. kroner, mens resultatet målt på EBITDA forventes at lande på 12-16 mio. kroner fra tidligere 17-23 mio. kroner. Nedjusteringen skyldtes et mindre end forventet salg af smørefedt, forsinkelser i salg til havneterminaler, annullering af en større ordre i Brasilien og højere lønningsomkostninger.

Blandt ugens andre nyheder kan fremhæves, at DecideAct har oplevet stor interesse for deres seneste initiativ i den offentlige sektor, hvor knap 40 indkøbschefer fra kommuner i hele Danmark havde tilmeldt sig virksomhedens online-workshop. Brain+ har opdateret på selskabets kommercielle strategi i Storbritannien, hvor man fortsat forventer det første salg inden udgangen af 2024. Alefarm Brewing har påbegyndt styrkelsen af sin salgsorganisation efter en stor vækst på især det danske marked og Scandinavian Medical Solutions har offentliggjort to millionordrer for i alt 4,0-7,0 mio. kroner.