Brain+’ tegningsperiode for TO4 warrants med henblik på at skaffe yderligere kapital til at eksekvere på selskabets vækststrategi er i gang.

Brain+ lancerede i starten af 2024 en ny kommerciel strategi, der sætter fokus på det britiske marked. Til at hjælpe med at eksekvere på denne strategi ansatte Brain+ Forbes30u30 talentet, Devika Rani Woods, som Chief Commercial Officer, CCO. Devika blev ifm. ansættelse beskrevet som en prisvindende leder inden for health tech, mens hun bringer solid erfaring med sig fra det britiske marked fra kommercielt ledende roller hos ORCHA Health LTD, AXA Health, og Vida.

Devikas primære opgave er at etablere nye kunderelationer og drive salgsvæksten på det britiske marked efter selskabets kommercielle lancering af CST-Assistenten på det britiske marked.

Indtil videre har selskabet alene i september kunne meddele om positive resultater fra et brugervenlighedsstudie, der validerer klinisk relevans og omkostningsfordele for CST-Assistenten, mens der er opstartet et nyt klinisk studie med et nyt kognitivt træningssoftware til mennesker med mild kognitiv svækkelse (MCI). Derudover er der offentliggjort en ny ambitiøs vækstplan med en målsætning om at nå en ARR på 25-27 mio. kroner i 2027.

Devika har været så venlig at stille op til en skriftlig Q&A, hvor vi har muligheden for at få fyldestgørende svar på, hvordan Brain+ skal eksekvere på deres strategi for det britiske marked, hvor det første spørgsmål er som følger.

Spørgsmål 1: Hvad er din opfattelse af Brain+ og virksomhedens produkter her 1 måned efter, du er startet – hvad er de vigtigste værdiskabende tilbud i virksomheden?

Min første måned hos Brain+ har været en fantastisk oplevelse, hvor jeg har mødt det utrolige team, og vi har arbejdet hårdt på at udforme en transformativ produktplan for 2025-2026. Vores indsats er fokuseret på at støtte vores kommercielle mål om at blive verdens første skalerbare demensplejeplatform. Vi er pionerer inden for digital kognitiv stimuleringsterapi (CST) og er på en mission for at gøre demenspleje tilgængelig for alle.

Til dette formål har Brain+ udviklet Ayla, som er en demensplejeplatform. Det første produkt på platformen, Ayla – din CST-Assistent, er klassificeret som Klasse 1 medicinsk udstyr, og sælges som en SaaS-løsning, der tilbyder brugervenlige, fleksible og validerede værktøjer til at understøtte og standardisere CST-behandlingen i stor skala i sundhedssystemer, plejehjem og lokalsamfund globalt.

Ayla er bygget på tre kerneområder:

  1. Kognitiv stimulering som fundament: Vores platform er grundlæggende forankret i kognitiv stimuleringsterapi (CST) og tilbyder evidensbaserede, strukturerede aktiviteter, der forbedrer kognitiv funktion og livskvalitet for personer, der lever med demens.
  2. Digital integration og automatisering: Ayla er designet som en digital løsning, der problemfrit integrerer avancerede teknologier, applikationer og automatiserede arbejdsgange for effektivt at strømline og skalere CST-behandlingen på tværs af flere hundrede eller tusinde af plejesteder på sigt.
  3. Datadrevet analyse for effektivitet: Ved at udnytte omfattende dataanalyser og AI, overvåger og evaluerer vores platform løbende behandlingsresultater og operationelle processer for at optimere både behandlingseffektivitet og den samlede systemeffektivitet med henblik på, at skabe det bedst mulige værktøj til at arbejde med kognitiv stimulationsterapi.

Sammenfattende er Brain+ positioneret i spidsen innovativt inden for demenspleje, og Ayla er frontløberen i bestræbelserne på at gøre effektiv og skalerbar demenspleje til en realitet.

demensterapier – og for CST Assistenten som det første produkt, der lanceres i Storbritannien?

Storbritannien er et ideelt marked for Brain+ af to hovedårsager:

  1. Grundlæggende nation for CST: Storbritannien er fødestedet for kognitiv stimuleringsterapi (CST), hvilket gør det dybt forankret i landets demensplejepraksis.
  2. Anbefaling i NICE-retningslinjerne: CST anbefales i NICE-retningslinjerne (National Institute for Health and Care Excellence) som en behandling for patienter på tværs af NHS.

I øjeblikket indgår behandling med CST i 78% af alle såkaldte Memory Assessment Units i Storbritannien og på specialiserede AGEUK-steder, men det implementeres ofte på en ikke-standardiseret og papirbaseret måde. Dette giver en perfekt mulighed for at introducere Ayla, din CST Assistent.

Ayla er en SaaS-løsning designet til at standardisere og digitalisere CST-behandlingen. Den gør det muligt for terapeuter at levere CST mere effektivt ved at tilbyde over 150 ekspertvaliderede aktiviteter, som er filtreret til at matche gruppens kognitive og fysiske evner. Dette gør vores produkt skalerbart, omkostningseffektivt og tilgængeligt og adresserer de nuværende begrænsninger i CST-leveringen i Storbritannien.

Spørgsmål 3: Hvor vigtig er et godt samarbejde med den britiske National Health Service (NHS), og hvilke andre kundegrupper ser du som relevante for virksomhedens produkter?

NHS er et fantastisk system, der leverer enestående sundhedspleje til millioner af patienter dagligt. Vi ser dog en rekordstor efterspørgsel på vores tjenester på grund af en aldrende befolkning, kroniske sygdomme og sundhedsbyrder. Dette betyder, at digitale grænseflader er afgørende for at understøtte implementeringen af løsninger i stor skala og give mere omkostningseffektive behandlingsmetoder.

Fordelen ved CST er, at det er verdens førende klinisk dokumenterede, ikke-medicinske demensterapi, som er adopteret i 39 lande, og uden bivirkninger gør det til den mest omkostningseffektive og klinisk effektive løsning. Disse to faktorer er afgørende for, at en løsning kan blive adopteret af NHS. Vi retter os også mod hjemmeplejesektoren og plejehjemssektoren i Storbritannien, hvor der i 2024 er over 300.000 ældreplejebeboere, der bor på pleje- eller opholdshjem med demens, og det forventes at stige med 20% årligt.

Spørgsmål 4: Hvad vil være afgørende for, at Brain+ kan nå sit mål om at underskrive den første salgskontrakt på det britiske marked?

Vi skulle opfylde alle regulatoriske krav, hvilket vi nu har gjort, og vi skulle være en del af G-Cloud-indkøbssystemet for at muliggøre kontrakter med NHS. Vi har som planlagt nået alle de milepæle, som er en forudsætning for at indgå den første NHS-kontrakt.

Spørgsmål 5: Hvad ser du som de største risici for, at virksomheden ikke opfylder sine omsætningsmål for 2025-2027?

Vi mener, at vi har været konservative i vores tilgang til at sætte vores målsætninger, taget den enorme markedsmulighed i Storbritannien i betragtning, og den perfekte storm, som vi mener er til stede for et produkt som vores. Der er altid risici forbundet med at sælge ind i sundhedssystemet. Dette kan være politiske faktorer eller budgetter, men Storbritannien prioriterer demensstrategier fra regeringsniveauet med øget finansiering. Vi har ligeledes diversificeret vores finansieringsstrømme for at sikre, at vi ikke kun er afhængige af én vertikal kunde, men har flere indtægtsstrømme at trække på, nærmere betegnet plejehjem og markedet for hjemmepleje.

Spørgsmål 6: Du har talt om potentialet for, at Brain+ kan levere en fuldskala demenssundhedstjeneste for at gavne flere mennesker med demens og hjælpe flere med at få adgang til CST – hvordan og hvornår forestiller du dig, at dette potentiale vil udfolde sig?

Vi har nu en meget klart formuleret plan, og vi sigter mod at levere vores fulde demensplejeplatform inden H2 2026.

Det er muligt at læse nærmere om selskabets nyligt lancerede strategi for det britiske marked gennem dette link.