Audientes kunne torsdag den 29. maj præsentere deres kvartalsrapport for første kvartal 2025, hvor der blev samlet op på begivenhederne i kvartalet.
Audientes realiserede i årets første tre måneder en omsætning på 80 tusinde kroner med et EBITDA på -1,6 mio. kroner. Audientes arbejder på det større kommercielle gennembrud, hvor selskabet over en længere periode har fokuseret på at skabe et fundament for fremadrettet vækst i dette og kommende år gennem bl.a. indgåelsen af nye partnerskaber på nye markeder.
Audientes har blandt andet lagt fundamentet for en europæisk ekspansion gennem specielt Amazon, hvor Audientes har indgået flere nye samarbejdsaftaler med henblik på at lancere ”Companion by Audientes” på 10 forskellige markeder allerede i starten af juni kombineret med en markedsføringskampagne for at øge synligheden for det direkte salg til forbrugeren.
Derudover har selskabet fortsat et stort fokus på Kina, Japan og Indien, hvor der ligeledes er blevet eksekveret på igangværende strategier og lagt nye målsætninger. I Japan er Amazon et af fokusområderne, mens også handelsplatforme Yahoo Shopping og Rakuten bliver målrettet med SoMe marketing. På det kinesiske marked markedsfører enedistributøren Hengtong produktet ZhiYinYou, den lokaliserede version af Companion, men der i regi af joint venture samarbejdet også med arbejdes der fortsat på en opdateret kinesisk version af Ven høreapparatet. Ven skal godkendes af de lokale myndigheder (NMPA) som medicinsk udstyr for derigennem at muliggøre støtte samt deltage i indkøbsaftaler og udbud.
For MENA-landene har Audientes’ Indien team et tæt samarbejde med Audiovista, hvor der eksekveres på marketing og en kommerciel udrulning af Ven og Companion på det tyrkiske og andre markeder i regionen og Centralasien. Der pågår også lokale dialoger i Indien med partnere for at skabe fremtidens produkter lokalt for dette og andre markedet i regionen, ud fra samme model som i Kina, med relevante lokale godkendelser.
Audientes forventer at få styr på kapitalberedskabet ved at udstede virksomhedsobligationer for op til 2 mio. euro på det bulgarske BEAM marked, der forventes gennemført i løbet af juni 2025. Kapitalsituationen er helt central for selskabet, der har aflagt kvartalsrapporten efter going concern princippet baseret på en tiltro til, at selskabet opnår den nødvendige finansiering.
No comments! Be the first commenter?