MapsPeople offentliggjorde i sidste uge regnskab for andet kvartal 2024, som viste en markant forbedret drift med en fremgang målt på EBITDA på hele 48%.

MapsPeople havde ved udgangen af perioden en årlig tilbagevendende omsætning (ARR) på 55,6 mio. kroner svarende til en vækst på 19% sammenlignet med samme tidspunkt sidste år. Den realiserede omsætning endte på 14,4 mio. kroner i kvartalet svarende til en vækst på 35% sammenlignet med samme periode sidste år, hvilket også har hjulpet med at nedbringe det negative EBITDA-resultat fra 15,8 mio. kroner til 8,2 mio. kroner i andet kvartal 2024.

Selskabets såkaldte Net Retention Revenue (NRR), der beskriver opsalg til eksisterende kunder og frafald fra eksisterende kunder, lyder på 110%, hvilket betyder, selskabet har formået at lave yderligere salg til deres eksisterende kundebase. Det vidner om stor tilfredshed og et fokus på stærke samarbejdsaftaler. Dette var primært drevet af forbedrede visuelle muligheder med high definition og 3D-kort, som har været en af ​​selskabets store teknologiinvesteringer gennem de seneste to år. For produktet MapsIndoors er der oplevet en vækst på hele 75% det seneste år, hvorfor selskabet også fastholder sine ambitiøse forventninger til helåret.

MapsPeople forventer at nå en ARR på 72-80 mio. kroner svarende til en vækst på 39-54%, en omsætning på 58-63 mio. kroner, svarende til en vækst på 43-55% samt et negativt EBITDA-resultat i niveauet 20 til 25 mio. kroner svarende til en forbedring på 58-67%. MapsPeople har i årets første seks måneder realiseret en omsætning på 28,9 mio. kroner med et EBITDA på 16,7 mio. kroner.