Efter en stille uge med efterårsferie har det igen været en uge med mange begivenheder på de danske vækstbørser, hvor Audientes slutter i toppen med en stigning på 22%.

Audientes har i løbet af ugen sikret finansiering til at sikre den fremtidige drift af selskabets internationale aktiviteter. Dette indebærer en gældskonvertering og en rettet emission for i alt 1,7 mio. kroner. Det har ligeledes været en god uge for Hydract og FastPassCorp, der er steget hhv. 18% og 15%.

MapsPeople og Trophy Games har oplevet en kursfremgang på hhv. 8% og 7%. MapsPeople har indgået en aftale om at erhverve Point Consultings Pte. aktiviteter vedr. indendørskort, hvilket tilføjer minimum 2,1 mio. kroner til selskabets ARR. Trophy Games har offentliggjort en finansiel opdatering for tredje kvartal 2024, hvor selskabet har fortsat de flotte vækstrater med en omsætningsfremgang på 56% sammenlignet med samme kvartal sidste år.

CS MEDICA og BactiQuant slutter i den nedre ende med fald på hhv. 14% og 10%. BactiQuant har offentliggjort en kvartalsrapport for tredje kvartal 2024, hvor de forinden var ude og nedjustere sine forventninger til regnskabsåret. BactiQuant forventer nu at nå en omsætning på 6-8 mio. kroner fra tidligere 9-13 mio. kroner med et EBITDA på -11 til -13 mio. kroner fra tidligere -8 til -11 mio. kroner.

Blandt ugens andre nyheder kan fremhæves, at Wirtek har landet en storordre på en full-service IoT-løsning med løbende indtægtsstrømme fra en større dansk vækstvirksomhed. Hove har modtaget ordrer til en samlet værdi af mere end 2,5 mio. kroner. Erria har gennem datterselskabet Mermaid Maritime Vietnam sikret sig en betydelig ordre på over 10 mio. kroner. Donkey Republic og Agillic har begge offentliggjort finansielle tal for tredje kvartal 2024, hvor førstnævnte kunne præsentere en rekordhøj omsætning, men måtte nedpræcisere sine forventninger. Agillic kunne rapportere en tilbagegang på 8% i ARR ift. samme tidspunkt sidste år, og fastholdt samtidig sine forventninger til året.