Det er en spændende periode for Alefarm Brewing. Tilbage i juli meddelte selskabet, at de er indgået en vigtig aftale med Dagrofa og MENY omhandlende levering til alle landets MENY-butikker.

Aftalen med Dagrofa ville begynde fra den 15. september, og derfor burde selskabets øl allerede være kommet ud til en masse MENY-butikker. Ifølge MENY’s egen LinkedIn-side vil alle landets MENY-butikker have øl fra Alefarm Brewing i uge 39, hvilket er den uge, som vi befinder os i lige nu.

Aftalen har en potentiel værdi på 3,3 mio. kroner i det første år med en stigning på 10% om året. Derfor er det spændende at følge, hvordan salget bliver i MENY-butikkerne, da det er en stor kunde for Alefarm Brewing, der i 2020 omsatte for 6,4 mio. kroner og i 2021 forventer at nå en omsætning i intervallet 10-12 mio. kroner.

For en måned siden blev Alefarms øl, Revelations udnævnt til den bedste øl i magasinet Food&Drink, hvilket er en validering af den indsats selskabet gør for at producere gode og unikke øl. I indlægget på MENY’s LinkedIn-side, hvor de annoncerede samarbejdet med Alefarm, skriver de ligeledes, at aftalen bl.a. er lavet i samarbejde med deres kyndige MENY øl-laug, som tester og finder de allerbedste øl til MENY’s kunder.

Fagfolk er derfor enige om, at Alefarms øl er nogle af de bedste specialøl på markedet, og som investor bliver det spændende at følge salget i MENY-butikkerne.

I september har selskabets CFO og CEO desuden også købt aktier i selskabet for i alt ca. 200.000 kroner.