Hypefactors har i dag offentliggjort regnskab for første halvår af 2022, hvor selskabet løftede sin ARR med 74%.

Dermed har Hypefactors ved udgangen af første halvår en ARR på 9,9 mio. kroner mod 5,7 mio. kroner på samme tidspunkt sidste år. Omsætningen i første halvår endte på 4,5 mio. kroner med et negativt EBITDA på 0,2 mio. kroner. I samme periode sidste år endte omsætningen på 2,5 mio. kroner med et negativt EBITDA på 2,2 mio. kroner.

Hypefactors leverer en automatiseret softwareløsning, der hjælper virksomheder med at optimere sin kommunikation og PR. Det kommercielle fokus i første halvår har særligt været rettet mod direkte salg til virksomheder, hvor det teknologiske fokus bl.a. har været rettet mod lanceringen af selskabets NOI-teknologi i juni 2022.

Lidt forenklet kan NOI sammenlignes med ‘points of interest’, der bruges i global navigationsteknologi. Hypefactors kan således nu automatisk identificere og klassificere navne på produkter, tjenester, virksomheder, regeringer, lande, stater, regioner, byer, vartegn, personer og særlige begivenheder på tværs af alle verdens medieomtaler i realtid. NOI åbner mulighed for en række nye løsninger, herunder også til segmenter som Marketing og Finans. Denne lancering var dermed en vigtig milepæl for Hypefactors.

For helåret fastholder Hypefactors sine forventninger om at nå en ARR på 10,5-12 mio. kroner. Fortsatte investeringer i teknologi og kommerciel skalering skal sikre langsigtet ARR-vækst, hvorfor Hypefactors forventer at komme ud af året med et negativt EBITDA. Med en ARR på 9,9 mio. kroner ved udgangen af første halvår, mangler Hypefactors at løfte sin ARR med 0,6 mio. kroner i andet halvår for at nå bunden af sin guidance.