Trophy Games har i dag udsendt et CEO Letter med fokus på de strategiske fokusområder for 2024, hvor selskabet vil fortsætte med at udvikle transportserien.
I årets første tre kvartaler har Trophy Games opnået en solid vækst i transportserien, hvor serien har omsat for 26 mio. kroner svarende til en vækst på 34% ift. samme periode sidste år. Dermed udgør transportserien en relativ større del af omsætningen, da selskabets gamle titler i årets første tre kvartaler genererede en omsætning på 15 mio. kroner svarende til et fald på 19%. Denne udvikling er i takt med selskabets strategi.
Trophy Games står i en unik position med sin transportserie, da spillene bygger på samme koder, hvilket giver nogle synergier mht. kodegenbrug, hvor de kan genbruge op til 80% af koderne, og ligeledes kan promovere spillene på tværs. I dag arbejder Trophy Games på udviklingen af Energy Manager og Truck Manager, men beskriver ligeledes i dagens CEO Letter, at de har en liste med potentielle spil i transportserien, der udgør mere end 20 titler. Listen indebærer f.eks. Police Manager og Gold Mine Manager.
De primære mål for 2024 er relateret til transportserien. Trophy Games forventer at lancere Truck Manager i midten af 2024, og spillet har potentiale til at tiltrække mange spillere, da spil i denne specifikke branche historisk har klaret det godt. Trophy Games forventer derudover at lancere Energy Manager i april 2024, som forventeligt bliver en mindre titel i transportserien.
Derudover vil Trophy Games arbejde på at skalere både top- og bundlinjen for de eksisterende spil i transportserien, Airline Manager, Shipping Manager og Train Manager. For disse titler ventes flere større opdateringer, særligt til Shipping Manager og Train Manager. Trophy Games vil samtidig starte udviklingen af to yderligere spil i transportserien. Blandt de strategiske fokusområder fremhæves også et øget fokus på at styrke selskabets position på web, hvor de ikke skal betale et gebyr til de forskellige app stores, og har købt domænet managergaming.com. Desuden venter en spændende lancering af The Ranchers, hvor en succesfuld lancering vil åbne nye forretningsområder for selskabet.
Afslutningsvis beskriver Trophy Games, at de i højere grad vil anvende AI til udviklingen, herunder til oversættelse til flere sprog og optimering af marketingsindsatsen. Du kan læse investorbrevet fra CEO Søren Gleie her.
No comments! Be the first commenter?