Trophy Games har i dag offentliggjort halvårsrapport for første halvår 2024, hvor selskabet har oplevet markant fremgang på både top- og bundlinjen.

Trophy Games har realiseret en omsætning på 45,5 mio. kroner i første halvår 2024 svarende til en fremgang på 80% ift. samme periode sidste år. EBITDA-resultatet udgør 12,6 mio. kroner svarende til en fremgang på 207% ift. samme periode sidste år. Målt på EBIT ender resultatet på 8,0 mio. kroner svarende til en vækst på 803%.

Trophy Games har oplevet solid vækst i både første og andet kvartal af 2024, hvor væksten i første kvartal særligt var drevet af en forbedret markedsføringsindsats, var det i andet kvartal særligt drevet af lanceringen af Energy Manager, der er blevet taget godt imod, og i dag er selskabets næststørste titel. Efter den positive modtagelse af Energy Manager, har Trophy Games også påbegyndt arbejdet med Gold Mining Manager og Farm Manager, som selskabet forventer har en stor målgruppe.

I tredje kvartal har Trophy Games ikke nogen forventede nye lanceringer, men oplever stor interesse for den kommende lancering af Truck Manager, der forventes at blive lanceret i fjerde kvartal 2024. Truck Manager er på vej til at nå 2 mio. pre-registrations på Google Play.

Trophy Games fastholder den guidance, som senest blev opjusteret i juni, hvilket var den tredje opjustering i indeværende regnskabsår. Dermed forventer selskabet at nå en omsætning på 72-80 mio. kroner, et EBITDA på 17-21 mio. kroner samt et EBIT på 7-10 mio. kroner.

Trophy Games beskriver i forlængelse af dagens regnskab, at de ikke forventer at opretholde vækstraten på 80% i andet halvår, da der ikke er nye lanceringer i tredje kvartal, mens selskabet i andet kvartal var påvirket af engangsindtægter på 1,2 mio. kroner. Derudover er løftet fra markedsføringsindsatsen i første kvartal aftagende, hvor selskabet også oplevede lavere gebyrer til App Store sammenlignet med resten af året. I fjerde kvartal oplever selskabet traditionelt lavere omsætning, da markedsføringsindsatsen reduceres, da Black Friday og jul gør det dyrere at markedsføre sig. Dette påvirker omvendt EBITDA positivt.