Audientes kunne i går offentliggøre, at selskabet har iværksat marketingskampagnen i Japan for selskabets lokaliserede version af Companion.

Kampagnen kører via sociale medier og crowdplatformen Green Funding til at lancere produktet og skabe kendskab til det i forbrugersegmentet.  Indledningsvis vil produktet markedsføres online og udbredes senere til fysiske butikker.

Med Audientes’ fokus på den ældre befolkning i Japan er potentialet betydeligt taget landets aldrende demografi i betragtning. I Japan er cirka 36 millioner mennesker (omkring 29% af befolkningen) 65 år eller ældre. Blandt denne gruppe oplever en stor procentdel høreproblemer. Ifølge estimater kan det samlede marked i Japan være så højt som 10-12 millioner mennesker, når man medregner ældre med milde til alvorlige høreudfordringer, hvilket gør det til et stort marked for høreløsninger som Audientes’ Companion.

Desuden er høreapparat-adoptionsraten i Japan kun på cirka 14%, markant lavere sammenlignet med de europæiske og amerikanske markeder, hvor adoptionen ligger mellem 30-40% og endda højere i lande som Danmark og Norge. Denne forskel fremhæver et betydeligt vækstpotentiale på det japanske marked, efterhånden som bevidstheden og tilgængeligheden af høreapparater forbedres.

I denne forbindelse udtaler Mr. Hiroshi Maeda, President of Audientes Co. Ltd., Japan:

We are thrilled to bring Audientes’ groundbreaking personalization technology embedded in user friendly hearing products to the Japanese market and to connect with consumers through the most widely used communication and crowdfunding platforms in the country,” said Mr. Hiroshi Maeda, President of Audientes Co. Ltd.  “Our goal is to make high-quality hearing solutions accessible everywhere, and Japan is a key market in achieving this vision. The Companion by Audientes hearable is developed in Denmark, a leader in social welfare, and has been specially adapted for Japan’s aging society. Unlike traditional hearing aids, the Companion is worn around the neck, equipped with a large rechargeable battery for convenience, ensuring it’s available when needed without the risk of being lost. Its user-friendly features position it to make a significant impact in the Japanese market.