2cureX offentliggjorde i sidste uge en opdatering på deres målsætninger for 2022, som var opdelt i 3 kategorier: Ekspansion af behandlingsmuligheder, kommerciel tilstedeværelse i flere markeder samt hospitaler på IGNITE-programmet.
2cureX lancerede i marts 2022 IndiTreat® mCRC Explore, hvorfor de nu dækker hele kemoterapiforløbet ved metastatisk tyktarmskræft. Det gør de gennem de tre produkter IndiTreat® Start, Extend og Explore. Alle tre IndiTreat produkter er følsomhedstest overfor forskellige behandlingstyper, og er dermed med til at individualisere det enkelte behandlingsforløb.
Målet var oprindeligt en kommerciel tilstedeværelse i 20 lande, hvilket de opnåede ved tilføjelsen af ni nye lande gennem 2022. Gennem dette netværk er IndiTreat allerede blevet præsenteret for mere end 140 hospitaler på tværs af Europa.
2cureX lancerede i 2021 programmet IGNITE, der havde til formål at få implementeret og skabt brugserfaring med IndiTreat testene på hospitalerne. Her gik 2cureX ind i 2022 med en målsætning om 30 hospitaler, hvor de i november revurderede målsætningen til 20. Ved årets udgang er 24 hospitaler på IGNITE-programmet.
Ifm. opdateringen på målsætningerne for 2022 udtaler CEO, Fernando Andreu:
2022 has been a year of very solid progress for 2cureX. In the most challenging environment in decades, when the effects of the covid crisis are still disrupting hospitals and healthcare systems, a war is going on in Europe and an energy crisis has impacted all aspects of our economy, we have achieved most of our goals”. And continues: “The broad geographic and hospital coverage we built in a very short period of time is key for pushing the adoption of this new category of precision oncology tools into protocols, guidelines and reimbursement. I am immensely grateful to our team for their commitment and dedication, to our distributors for their continued efforts and to our shareholders for their support even in very tough market conditions.
No comments! Be the first commenter?