Audientes har i dag delt en opdatering på selskabets planer og forventninger til 2025, der ifølge selskabet ser ud til at blive et milepælsår, hvor de forventer at kunne skabe værdi for selskabets aktionærer.
Audientes fremhæver konkret 8 milepæle og initiativer for 2025. Først og fremmest er selskabet i den sidste fase af indgåelsen af en større aftale med en ny salgspartner for Mellemøsten og Nordafrika. Dette partnerskab forventes at generere betydelige indtægter i løbet af de næste to år, hvilket åbner dørene for en større markedstilstedeværelse i disse nøgleregioner.
For at understøtte selskabets vækstambitioner planlægger selskabet at udstede en virksomhedsobligation på op til 15 mio. kroner i første kvartal af 2025. Det giver Audientes den likviditet, de har brug for til at fortsætte ekspansionen og udviklingen, samtidig med at de sikrer, at nuværende aktionærer ikke udvandes.
Partnerskabet med Shenzhen Hengtong vil give betydelige resultater i Kina gennem markedstilgængeligheden af ZhiYinYou, selskabets hearable produkt, på det kinesiske marked, og Audientes har allerede sikret ordrer på mere end 1.300 produkter. Dette er et vidnesbyrd om markedets efterspørgsel og selskabets voksende fodaftryk på et af verdens største markeder for høreprodukter.
Audientes udvider tilgængeligheden af deres fuldt lokaliserede Companion-produkt i Japan i samarbejde med deres strategiske distributionspartner, TD SYNNEX, gennem e-tailers i Japan og andre kanaler. I Europa har selskabet styrket sit team med Stefan Lundström som ny salgs- og marketingdirektør for Europa. Audientes’ fokus er nu at vokse på det europæiske marked, især i Norden og udvalgte lande, gennem samarbejder med apoteker, optikere og forbrugerelektronikbutikker. Der er drøftelser i gang med et par af Sveriges største onlineapoteker. I 4. kvartal 2024 annoncerede Audientes tre nye detailpartnere i Sverige, og forbereder sig på at lancere på Amazon i flere europæiske lande i første kvartal af 2025.
Audientes fortsætter derudover med at styrke sin tilstedeværelse i Indien og Nepal med nye kommercielle partnerskaber og et bredere produktudbud. Indien fungerer også som et eksportknudepunkt for Mellemøsten, Afrika og Asien, og datterselskabet Audientes India Pvt. Ltd. spiller en central rolle i at understøtte distribution og kundeservice. Afslutningsvist arbejder Audientes fortsat med produktudvikling, hvor de udvikler et nyt bag-øret-høreapparat (BTE), der vil være både kraftfuldt og prisbilligt.
Steen Thygesen, CEO i Audientes, udtaler:
Jeg ser frem til 2025 med stor optimisme. Efter et intensivt år med forberedelse og strategiske investeringer er vi nu i en position, hvor vi kan begynde at realisere vores fulde potentiale. Med fokus på nye markeder som Kina, Japan og Europa, og med stærke partnerskaber i Indien, ser vi frem til et år med stor succes. Vores mission om at gøre høreløsninger af høj kvalitet til en overkommelig pris tilgængelige for alle på nye markeder vil være drivkraften bag vores vækst i 2025.
No comments! Be the first commenter?