Dataproces har i dag offentliggjort deres kvartalsrapport for første kvartal af det skæve regnskabsår 2024/25, hvor det fremgår, at selskabet har løftet omsætningen 57% ift. samme periode sidste år.

Selskabets årlige tilbagevendende omsætning, kaldet ARR, er steget med 47% til 19,3 mio. kroner ift. den 31/7 2023. Dataproces beskriver selv udviklingen gennem første kvartal 2024/25 som meget positiv.

Dataproces er efterhånden ved at være veletableret på det danske marked, hvor hele 87 ud af landets 98 kommuner benytter en eller flere løsninger fra Dataproces. 40 kommuner benytter sig af MARS, 64 af MARC Fleksløn, 10 af REVIEW og 51 kommuner benytter KØS. Efter præsentationen af regnskabet har Dataproces kunne meddele, at en større sjællandsk kommune har indgået en kontrakt om MARC Fleksløn, hvorfor der nu er 65 kommuner på denne robotløsning, der automatiserer og klargør de mange månedlige tilskudsberegninger af fleksløn og kan køres med Kommunernes Ydelsessystem, KY. Ved at anvende MARC Fleksløn bliver omkring 50-70% af de månedlige flekslønsberegninger automatiseret.

Ser vi på, hvilken betydning det har for de finansielle resultater i virksomheden, lyder EBITDA-resultatet på 2,9 mio. kroner, mod et negativt EBITDA-resultat på 0,7 mio. kroner i samme periode sidste år. EBIT-resultatet lander på 0,9 mio. kroner, hvilket ligeledes er en markant forbedring fra et negativt EBIT-resultat på 2,4 mio. kroner i samme periode året før. Dataproces har i alt formået at levere en omsætningsfremgang på 3 mio. kroner, og forbedret EBITDA- resultatet med 3,7 mio. kroner, samt forbedret EBIT-resultatet med 3,3 mio. kroner.

Forventningerne til helåret fastholdes med en forventet ARR-vækst på 30-40%, omsætning på 33-38 mio. kroner, et EBITDA-resultat på mellem 10 og 14 mio. kroner, og et EBIT-resultat på mellem 2 og 4 mio.

I denne forbindelse udtaler administrerende direktør, Michael Binderup:

Vi har i regnskabsårets første kvartal oplevet positiv udvikling på stort set alle områder. Vores løsninger og rådgivning forankres bredere og bredere hos de danske kommuner, og interessen for vores produkter og ydelser er fortsat meget stor. Vores tillidsfulde og langvarige relationer er meget vigtige for os, hvor vi ser vores relation til kunderne som et partnerskab, hvor begge parter bidrager til at få det optimale ud af samarbejdet. Relationer, som hele tiden styrkes.