Dataproces har i dag offentliggjort deres regnskab for første halvår af den skæve regnskabsperiode 2024/25, hvor omsætningen er steget 60% ift. samme periode sidste år.

Dataproces’ tilbagevendende omsætning kaldet ARR er steget til 21 mio. kroner, svarende til en fremgang på 49% ift. samme tidspunkt sidst år. Selskabet leverede en omsætning på 19,3 mio. kroner i perioden. EBITDA-resultatet endte på 8,4 mio. kroner, hvilket er en forbedring på 8,3 mio. kroner ift. samme periode sidste år, mens EBIT-resultatet endte på 2,4 mio. kroner svarende til en forbedring på 5,7 mio. kroner.

Dataproces fastholder sine opjusterede forventningerne til helåret, hvor der forventes en omsætning i niveauet 35-40 mio. kroner, et EBITDA-resultat på 12-16 mio. kroner, et EBIT-resultat på 4-6 mio. kroner samt en ARR-vækst på 30-40%. For alle parametre gælder det, at Dataproces er mindst halvvejs på årets forventninger gennem det første halvår.

Dataproces har haft et stort fokus på at vækste omsætningen uden at øge omkostningerne i samme niveau, hvorfor bundlinjen forbedres hastigt i takt med at omsætningen øges.

I denne forbindelse udtaler selskabets administrerende direktør, Michael Binderup:

Det store fokus på Dataproces’ indtjening med ønsket om profitabel vækst for egne penge, har styrket Dataproces’ position. Vores målrettede arbejde med at fokusere selskabets strategi og virksomheds drift førte i november til, at vi besluttede at udfase vores produkt, REVIEW. Løsningen hører ikke til vores kerneområde, som er optimering af økonomi og processer, der knytter sig til økonomistyringen i kommunerne.

I regnskabsårets første halvår er vores positive udvikling på vores fokusområder fortsat. Vores løsninger og rådgivning er dybt forankret hos de danske kommuner, og kundernes interesse for vores produkter og ydelser er fortsat meget stor. Vi sætter stor pris på vores tillidsfulde og langvarige relationer med vores kunder. Vi ser vores relation til kunderne som et partnerskab, hvor begge parter bidrager til at få det optimale ud af samarbejdet.