GreenMobility har nået flere milepæle i 2024 i tråd med selskabets strategi fokuseret på at opnå profitabilitet på det danske marked.

GreenMobility vil offentliggøre Trading Report for tredje kvartal 2024 torsdag den 10. oktober 2024, hvor selskabet vil give et opdateret indblik i den finansielle udvikling. Selskabet leverede i andet kvartal 2024 et positivt resultat på bundlinjen på 1,8 mio. kroner for den fortsættende drift, mens resultatet for første halvår endte på -1 mio. kroner som følge af et negativt resultat i første kvartal 2024.

Kort før selskabet offentliggjorde halvårsrapport var de ude med en opjustering. Dette bekræftede selskabet momentum på det danske marked, efter de internationale markeder er blevet nedprioriteret grundet øget fokus på at opnå profitabilitet. De nye og opjusterede forventninger lyder på en omsætning på 120-130 mio. kroner mod tidligere 115-125 mio. kroner, mens bundlinjen for den fortsatte drift forventes at lande i niveauet 2-12 mio. kroner mod tidligere 0-10 mio. kroner. Dermed understregede GreenMobility, at de er på vej til at levere på målsætningen om profitabilitet for den fortsættende drift allerede i 2024.

På trods af den markante udvidelse af flåden i Danmark, hvor selskabet nu har ca. 1.400 køretøjer fordelt i København og Aarhus, har selskabet formået at løfte den gennemsnitlige månedlige omsætning per bil. På det københavnske marked er omsætningen per bil steget med 19% i andet kvartal 2024 sammenlignet med samme periode sidste år til 10.700 kroner om måneden, hvilket var første kvartal, hvor GreenMobility kunne levere en gennemsnitlig månedlig omsætning per bil på over 10.000 kroner. I Aarhus steg den gennemsnitlige omsætning per bil til 6.900 kroner om måneden svarende til en stigning på 25%.

GreenMobility meddelte i forlængelse af halvårsrapporten, at de har igangsat en strategiproces for perioden 2025-2027, hvor selskabet vil udnytte det fulde vækstpotentiale med fortsat fokus på profitabilitet. På kortere sigt er det selskabets målsætning at blive det første profitable selskab i Europa inden for elektriske delebiler.