GreenMobility offentliggjorde i går deres regnskab for første halvår 2024, hvor nogle af resultaterne var kendt på forhånd, efter selskabet opjusterede forventningerne til helåret tidligere i august.

På omsætningssiden leverede selskabet en vækst på 59% fra den fortsatte drift, mens der isoleret set var et positivt resultatet på bundlinjen for andet kvartal for den fortsatte drift. Selskabet har foretaget en stor strategisk ændring, hvor eksisterende markeder er blevet konsolideret, mens man har lukket ned for indgangen på nye markeder, hvorfor selskabet også har valgt at lukke en række markeder, der var et godt stykke fra at være profitable.

Nu er det helt klare fokus på det danske marked, hvor omtrent 1.400 elbiler nu er at finde på markedet. Omsætningen per bil er i København steget med 19% i Q2 ift. samme periode sidste år, og er nu 10.700 kroner, mens der i Aarhus er oplevet en vækst på 25% i Q2 ift. samme periode sidste år, og er nu 6.900 kroner. Med den succesfulde transformation af selskabet forventes der en omsætning på 120-130 mio. kroner og et positivt resultat på bundlinjen i niveauet 2-12 mio. kroner fra den fortsatte forretning.

GreenMobility vil være det første eldelebilskoncept, der formår at skabe en profitabel drift i Europa, hvis forventningerne indfries. Dette er på nuværende tidspunkt selskabets klare fokus, mens der i de kommende år skal ses på væksttiltag, der fortsat tager forbehold for selskabets ønske om at levere en profitabel drift.