Hypefactors har i dag offentliggjort årsrapporten for 2023, som viser en omsætning på 11,2 mio. kroner svarende til en vækst på 20% ift. 2022.

Hypefactors havde ved udgangen af 2023 en ARR på 13,0 mio. kroner svarende til en vækst på 23% ift. samme tidspunkt året forinden, mens resultatet målt på EBITDA endte på 2,0 mio. kroner mod 0,3 mio. kroner i 2022. Væksten er et resultat af selskabets salgsinitiativer rettet mod virksomhedskunder samt fortsatte produktudvikling. Fremadrettet ønsker Hypefactors at fortsætte sit fokus på udviklingen af selskabets AI-teknologi samt kommerciel skalering.

Tidligere på dagen meddelte Hypefactors, at de har sikret 2 mio. kroner gennem en rettet emission til en pris på 3,193 kroner per aktie. Prisen svarede til en rabat på 10% baseret på den gennemsnitlige lukkekurs de 10 seneste handelsdage.

Hypefactors påmindede samtidig sine aktionærer om, at aktien har sidste handelsdag på First North den 14. maj 2024, som var en beslutning, der fik opbakning fra 98,44% af den repræsenterede aktiekapital til den ekstraordinære generalforsamling i februar. Hvis du er aktionær, er det vigtigt at være opmærksom på, at aktierne efter en afnotering ikke er optaget til handel på en markedsplads, og derfor bliver væsentligt sværere at handle. Et af Hypefactors’ primære argumenter for at lade sig afnotere var, at det vil betyde lavere omkostninger, hvilket vil bidrage positivt til selskabets marginer. Aktien er steget over 50%, siden selskabet annoncerede ønsket om at lade sig afnotere.