Hypefactors, som leverer en SaaS-løsning til media intelligence, lancerer en række store opdateringer til deres eksisterende Atlastic.AI teknologi på mandag den 5. december 2022.

Ifølge Hypefactors vil denne upgrade lægge yderligere alen til selskabets teknologiske formåen, der ikke længere kan matches af andre i media intelligence-branchen. Den nye generation 2.0 af Atlastic.AI vil bl.a. inkludere en opgradering af de forskellige AI’s (NOI-AI, Reputation-AI og Presence-AI), der helt automatisk analyserer millioner af medieomtaler og giver brugerne vigtige indsigter omkring deres og deres konkurrenternes omdømme. Derudover vil selskabets såkaldte Print Segmentation, der gør det muligt at analysere trykte aviser og magasiner, blive opgraderet, dette som led i et projekt støttet af Innovationsfonden.

Hypefactors lancerer samtidig en ny ESG AI, der taler særligt ind i en tid med stort fokus på netop ESG, og vil kategorisere mediedækning på tværs af sprog omkring forskellige ESG-relaterede dimensioner for at optimere og lette udarbejdelsen af ESG-rapporter. Alle opgraderingerne vil komme Hypefactors’ eksisterende og nye kunder til gavn.

Hypefactors afholder den 15. december et arrangement for sine aktionærer, hvor der vil blive holdt korte indlæg, ligesom aktionærerne vil få mulighed for at stille spørgsmål til ledelsen. Du kan læse mere om dette på selskabets investorside.