Hypefactors har i dag udsendt sin reviderede årsrapport for 2022, hvor de med en ARR på 10,6 mio. kroner ved udgangen af året levede op til sin udmeldte guidance på 10,5-12 mio. kroner.

Hypefactors leverede dermed en ARR-vækst på 37% ift. samme tidspunkt sidste år, mens de realiserede en omsætning på 9,4 mio. kroner svarende til en vækst på 38% ift. året før. Af regnskabet fremgår det desuden, at de målt på EBITDA har nået break-even med et positivt resultat på 0,3 mio. kroner mod et negativt EBITDA på 2,1 mio. kroner året forinden. Årets resultat efter skat endte på -5,5 mio. kroner.

Det centrale for Hypefactors er først og fremmest udviklingen af selskabets teknologi, hvor de gennem 2022 har nået massive fremskridt og milepæle. Hypefactors har bl.a. opgraderet sin NOI-teknologi, så de nu automatisk kan identificere og klassificere navne på produkter, tjenester, virksomheder, regeringer, lande, stater, regioner, byer, vartegn, personer og særlige begivenheder på tværs af alle verdens medieomtaler.

Derudover har Hypefactors bl.a. lanceret en ny ESG AI, der taler særligt ind i en tid med stort fokus på netop ESG, og vil kategorisere mediedækning på tværs af sprog omkring forskellige ESG-relaterede dimensioner for at optimere og lette udarbejdelsen af ESG-rapporter. Hypefactors’ administrerende direktør, Casper Janns udtalte ifm. en opdatering i slutningen af april:

Corporate reputation and trust management are vital concerns for many companies, and AI technology plays an essential role in generating insights. At our company, we are dedicated to providing the most advanced and innovative technology in this area, which is why we continuously invest in its development. In 2022, our AI-based technology continued to advance and improve, and we are delighted to welcome a growing number of clients, from large enterprises to midsize businesses, organizations and NGO’s, who have joined Hypefactors.