Audientes har i dag indgået en eksklusiv distributionsaftale med earKART i Indien, der minimum indebærer en omsætning på 4,8 mio. kroner i de første 12 måneder, hvorefter der forventes markant vækst.

earKART har mere end 1.200 høreklinikker i deres salgsnetværk på tværs af Indien, hvilket gør dem til det største netværk af høreklinikker i Indien. Audientes havde forud for aftalen mere end 80 partnere, der samlet dækker mere end 500 udsalgsteder. Det er dermed en betydelig forøgelse for Audientes.

Distributionsaftalen gør Audientes i stand til at avancere deres salg og marketing af Ven i Indien, og har foruden markedsudvidelsen i Indien fokus på sammen med Earkart at ekspandere til Bangladesh, Sri Lanka og Nepal over de kommende år. Med den nye aftale modtager Audientes en upfront betaling på 150.000 kroner. Den første million forventes at være betalt til august.

Ifm. aftalen udtaler stifter og CEO af earKART, Rohit Misra:

Audientes and the Ven product are of great appeal to us for a number of reasons. From a company mission perspective, Audientes and earKART have a similar mindset, especially when it comes to making quality hearing solutions available to people all over India – even those in remote areas. We are doing this every day by focusing our growth strategy on not only Tier 1 but also Tier 2 and Tier 3 cities. From a product perspective, we find Ven a very attractive growth proposition for three main reasons; the form factor, which makes Ven an instant omni-channel fit and which also addresses the stigma issue in India, the sound quality and clarity, especially since the V2.0 software upgrade, the broad range of hearing loss it supports, and not least, the economics of the offering. We believe the opportunity for Ven is present in India and are looking forward to develop the market together with Audientes.