DecideAct offentliggjorde i weekenden deres årsrapport for 2023, hvor selskabet særligt satte fokus på vejen mod profitabilitet i 2025.

DecideAct havde ved udgangen af 2023 en ARR på 8,9 mio. kroner, som forventes at vækste yderligere 50% gennem 2024. På længere sigt forventer selskabet at opnå profitabilitet i 2025 med en ARR på 18-20 mio. kroner samt en omsætning på mindst 15 mio. kroner. DecideAct forventer således, at de i løbet af to år vil fordoble deres ARR. Frem mod 2030 er målet at vækste profitabelt og at nå en ARR på mere end 50 mio. kroner.

I 2023 har selskabet fokuseret på at tilpasse og optimere organisationen, så selskabet agerer så effektivt som muligt med et fortsat fokus på at hjælpe deres kunder på tværs af kundetyper. Årets resultat endte negativt med 19,2 mio. kroner, hvilket var i overensstemmelse med forventningerne, og var et resultat påvirket af investeringer i produktudvikling, salg og markedsføring samt kundeservice.

Det har været et år med mange milepæle for DecideAct, der blandt andet inkluderer en række nye aftaler, herunder den første i USA, flere nye partnerskaber, nye produktfunktioner samt en succesfuld kapitalrejsning. I dag står selskabet med en større pipeline, hvilket gør ledelsen optimistiske for fremtiden. Selskabet beskriver, at der i dag er flere selskaber i kontraktfasen end nogensinde før.

Det er særligt det amerikanske marked, der skal være med til at drive væksten i de kommende år. Når selskabet i løbet af de næste fem år forventer at løfte sin ARR til 40-50 mio. kroner, er det forventet, at det amerikanske marked skal udgøre 40-50% af ARR-basen. Derudover forventer selskabet at kunne løfte opsalget til eksisterende kunder gennem produktudviklingen.