Donkey Republic offentliggjorde i går efter markedsluk deres årsrapport for 2021, hvor selskabet nåede en omsætning på 5 mio. EUR svarende til en vækst på 73%.

I perioden har Donkey Republic vækstet antallet af brugere til 217,4k svarende til en vækst på 57%. Disse brugere har fordelt sig over 3,3 mio. ture og en cykelflåde, som ved udgangen af året bestod af 13k cykler fordelt over 83 byer. Det har resulteret i en samlet estimeret CO2-besparelse på 416 tons CO2. Gennem året har Donkey Republic desuden vækstet deres ARR med 50%, og har dermed en ARR på 1,4 mio. EUR ved udgangen af året.

Resultatet stemmer overens med Donkey Republics forventninger, som er blevet opjusteret to gange for regnskabsåret 2021. Samtidig fastholder Donkey Republic sine forventninger til 2022, som lyder på en omsætning på 9-10 mio. EUR.

Donkey Republics CEO, Erdem Ovacik udtaler:

It’s been quite an adventurous year for us: on the one hand Covid crisis kept dragging on late into the year, while on the other hand there’s been increasing pressure on the supply chains.. Nevertheless, Donkey has come out strong out of these events. Rider demand on our bike sharing service is stronger than ever. We have more new users in the second half of 2021 than before while at the same time retention has improved significantly. Our B2B and B2G pipeline has also grown in line with new heights with partner and city sales.

I morgen afholder Donkey Republic et webinar, hvor selskabets ledelse vil præsentere regnskabet, og man har mulighed for at stille spørgsmål. Man kan tilmelde sig her.